Wednesday, December 23, 2009

Pengisian Cuti DiHari Rabu

Hari ni cuti. Cuti sebab kena bawak Bibik Ros pegi follow-up check-up di KPJ Kajang, pegi beli buku sekolah kebangsaan di Kakak dan bawak my parents pi shopping kat Jusco.

Okay, chronologically, saya pegi ke bookstore dulu. It opens from 9.30am to 2.00pm only. Saya sampai kira-kira jam 10.30am, selesai urusan a little more than 11.00am. Jenuh berdiri beratur. Kena pulak, pengiraan dibuat secara manual. Itu yang lama tu. Saya tengok saban tahun, itulah gaya yang sama digunakan. Jadi, masa untuk Q pun ditakuk lama jugak. Apapun, ada 2 buku yang masih belum sampai jadi saya kena datang lagi kendian (dan beratur lagi! oh no!!).

Usai urusan di bookstore, saya bawak parents saya ke Jusco. 2nd day of J-Card day, but still, umat punyalah ramai. Mula-mula belikan baju-baju basahan anak-anak dan kuali untuk gantikan kuali kemalangan yang dah selamat kena buang tu. Tengah saya Q tu, pakcik depan kasi saya bayar dulu sebab anak-beranak dia tengah dok belek barang lagi. Kesian pakcik kena jadi tukang beratur. Tengah nak bayar barang-barang saya, bini (iya, saya tulis bini sebab bini dia memang kasar) dia datang marah-marah sebab saya potong Q. Pakcik depan saya kata, u potong Q. Saya kata, kalau orang depan kasi pegi dulu, itu bukan potong Q namanya. Tak koser makcik nak melayan manusia-manusia begitu. Awat tak beli je robot sekor buat tukang beratur time shopping. Senang cerita. Tu tak masuk lagi kisah bila dah sampai kat kaunter baru nak check pinggan elok ke tidak.

Apapun, selain itu, saya berjaya membeli 2 lai jeans (yezzaaa), 2 lai seluar bersantai, selai baby-T. Untuk mak saya, selai blouse dan seluar santai. Untuk bapak, saya belanja selipar crocs sepasang kat dia.

Lepas lunch and solat Zohor, Tebby dan saya bawak Bibik Ros ke KPJ Kajang. Bertemu muka pertama kali dengan doktor yang merawar Bibik Ros. Orangnya very soft spoken. A Chinese man. Katanya tangan Bibik Ros dah semakin baik. Cuma perlu dipastikan tak basah, baik terkena air dari luar ataupun basah sebab perpeluhan. Lega saya bila dikatanya yang kuning-kuning itu bukan nanah, tapi protein dari badan. Terasa hangat dibahagian cedera juga normal katanya. Saya bimbangkan kot-kot infection sedang terjadi. Bibik Ros dibekalkan dengan sedikit lagi antibiotik dan ubat sapu.

So that was what we did hari ni..

2 comments:

Anonymous said...

nama Dr tu, Dr Lu kan. --your silent reader

ummi said...

yezza... baru igt... Dr Lu.