Wednesday, December 24, 2008

Excitedly Waiting For Tomorrow


Foto di atas tiada kena mengena dengan entry di bawah. Snap di MACY last weekend. Pejam celik, dah 7++ bulan dah si Adam.

Kakak dah tak sabar. Bila Kakak excited, Iman turut sama excited walaupun saya tak pasti dia
tahu atau tidak apa akan berlaku esok. Esok kami akan pergi holiday. Walaupun cuma ke Melaka, it is something I've or rather we've been waiting for years. Imagine, last kami pegi holiday in 2004, masa tu saya mengandungkan Iman. Sekarang, Adam pun dah lebih 7 bulan. Yes, that long.

Walaupun excited, saya buntu macamana nak penuhkan percutian 3D2N kami tu nanti. Dalam kepala saya cuma teringat Zoo Melaka saja. Nak ke Zoo Melaka ni masuk exit Ayer Keroh kan? We'll be staying in Renaissance Melaka. Ingatkan nak singgah melawat Zoo Melaka sebelum check-in at 2.00pm. Harap-harap esok cuaca dan trafik baik-baik saja. Tolong ye kawan-kawan, cadangkan tempat-tempat yang harus kami lawat. Yang penting mestilah sesuai dengan anak-anak kecik.

In anticipation, semalam menyinggah beli swimsuit satu sorang (termasuk le saya dan abahnya). Adam boleh guna Kakak punya (yang juga pernah jadi harta Iman kemudiannya). Saya, of course cari yang ala-ala muslimah kan. Konon nak ambik saiz S, rupanya masuk saiz M pun muat-muat aje he he. Eh, ni soalan jakun ye. Do we wear undies inside swimsuit? Really, I don't know. Malam ni kena kemas beg. With 3 kids in tow, it's hard to travel light. Haruslah beg ala-ala nak pegi haji tu yang kami bawak nanti. Reta Adam aje dah satu beg. I'm still ding-donging on whether or not to bring Adam's stroller along. Atau bawak carrier saja?

Okay friend, kalau ada masa dan connection, saya akan updet dari Melaka. Doakan semuanya berjalan lancar ya..

5 comments:

Anonymous said...

bestnye nak becuti... nampaknye saya lagi lama la tak beholiday... last skali masa tengah 6-7mths pregnent my dotter... syoknye nak jln2..
part barang2 tu lagi... memang cam nak angkut the whole hse la plak...:)
so, have a nice and safe journey... jln elok2... klu sempat leh pegi mkn ikan bakar umbai...hehheh

ummi said...

ct ~ that could be included in the iterinery tapi kalau bwk budak2 ni, kena be prepared tak ikut agenda. harap2 semua org gembira nanti.

Anonymous said...

selamat berjalan2...

ummi said...

oren ~ tenkiu.

cikwawi said...

kat melaka selain zoo boleh bawak budak2 jenjalan ke:
-taman buaya
-mini malaysia & asean
-beaches
-muzium samudera (yang bentuk kapal tu)
-kota a famosa
-naik beca pusing2 kota melaka
- perigi hang li poh
-perigi hang tuah

ish banyak tu!

and er.. last time i did wear something underneath my swimsuit..