Tuesday, June 12, 2007

Akibat Salah/Banyak Makan..

saya sakit perut dari malam semalam. bukan sebab dengan khabar-khabar angin pasal new structure yang kononnya akan announce hari ni. kalau announce pun, saya rasa taklah sampai kepada level kami para rakyat executive ni. most probably high level.

berbalik kepada sakit perut saya, memula nak tuduh roti canai kedai mamak yang kami pergi malam tadi tapi Iman yang makan sesama tak pulak sakit perut. pastu tuduhan dialihkan kepada kuah roti canai. sampai ofis pagi ni tanya cubic-mate, dia pun sakit perut. ni mesti makanan masa kursus semalam. kebetulan pulak, kami berdua yang banyak makan he.. he.. bertambah-tambah lagi tu! ni tengah tunggu klinik buka, tak tahan oo kalau asyik nak ke toilet aje. sebelum naik ofis tadi, dah beli 100plus 2 botol to keep me hydrated.

sebagai hiburan, saya letakkan gambar bunga mak saya di kampung. acara wajib kalau balik kampung ialah me-mamarazi pokok-pokok.. kali ni tema orkid pulak.









4 comments:

Anonymous said...

ummi,
i love anggerik/orchids... pokok yg manja org kate, kena slalu belai2... i got 3 pasu, daun cantik, hijau but tak penah bebunga lagi... frust betul.... dah letak baja pun tak bunga2... any tips tak?

ummi said...

ct ~ i'll have to ask my mom. dulu mmg orkid dia tak berbunga sangat. sekarang ni yang terpacak tengah panas pon ada bunga. she must have done something. nanti kite tanya ek.

pB said...

Musim orang sakit perut barangkali..

pB pun sakit perut gak.

sakit perut ketawa bila baca komen yang member member tinggalkan dalam blog pB hari ni terutama komen dari sorang pochik tu ....

ummi said...

PB ~ sakit perut tu tak payah ulang alik ke toilet hu hu. ni kang sampai naik segan buat lintas langsung berkali2. udahlah tempat saya ke toilet tu, dari hujung ke hujung.