Wednesday, November 09, 2011

SKYNET - Servis Courier Ala Siput.

Sila ambil perhatian ini adalah entry edisi CEKAK PINGGANG.


SKYNET COURIER SERVICE adalah sangat tak boleh diharap. My package which was sent on 4th November dari Kelantan tak nampak bayang sampai ke saat ini (5.19pm 9/11/2011). Okay bersangka baik, mungkin 4 dengan 5 November sebok nak cuti raya. Bila call tanya status, manjang la nak call back tapi har** takde nak call back pun. Okay sebelum tu memang ada kesilapan address. Dah dibetulkan semalam dan dah berjanji setia benda tu sampai today before 5.30pm. Takkan dari where-ever your place is (tapi sangat sure in KL), nak sampai ke Bangsar pun sampai 2-3 hari? Ni korang ikat pakej tu kat siput ke?

And today, 9th November, banyak lah alasan. Rider takde lah. Rider barulah. Dah nak baliklah. Tak sempatlah. Ofis haku jauhlah.

Halloo!! Dah tulis kat address tu kan? Ikut je lah address tu. Dah bayar pun, bukannya free. Nak meniaga buat cara nak meniaga. Ni meniaga ikut pesen dia. Bukan ikut apa yang dijanjikan dengan customer.



Untuk makluman, after all those 'barang dah kluar' (kalau dah kluar pesal nak tanya barang tu besar mana? you should know better barang tu besar mana), nanti saya call balik (but never called back..), you think I want to believe semua alasan tu? Even so, it's not my problem okay. Kalau janji benda tu sampai today, ianya should sampai today. Rider mogok, not my problem. Rider malas, not my problem. Benda tu sebesar meja kopi sekalipun, not my problem. Sebab it is a promise already to get my thing from there to here.

I am giving sampai kol 6.00 ptg only. This is the latest janji ntah apa-apa from SKYNET. Ntah kan sampai ntah tidak tu kang. Atau kalau hantar ke langit je yang sampai? SKYNET la katakannn... Atau manusia-manusia kat SKYNET tengah merancang nak bagi alasan apa pulak lepas ni..

Sapa keje kat SKYNET? Apa komen anda?

9 comments:

Ina Hashim said...

tie,

lodge a compalint in writing,senang citer...kalo nak lambat,baik le kita pakai pos biasa..xyah susah2 kuar duit mahal nak kurier...i think now, poslaju dah improved sooo much on their service...thumb up!

ummi said...

k ina ~ agreed. Poslaju way better. rasanya sepanjang pengalaman saya, tak pernah lagi delay, atau x jumpa address sumer tu. tadi budak skynet call saya dengan 1001 alasan dia, saya suruh dia htr jugak. kalau idak saya buat komplen, pandai pulak cari jalan. kejap aje dah sampai.

-iLLa- said...

skynet mmg lembab!! lagik2 balakong tuh!! alasan x munasabah!

pB said...

brg apa tu ???

Unknown said...

iLLa ~ too bad. too bad. the one i dealt with ni is in KL. Balakong pun gitu, KL pon gitu. serik rasanya. len kali klu bli barang kna inform seller jgn guna skynet. semalam sampai2 je anta brg, dia kata lori pulak rosak. sumer rosak, takyah niaga la skynet oii.

k mon

Unknown said...

pB ~ baju htr tempah jahit kat pasir mas nun. buat sulam sekali. murah can cantik. jahitan baju boleh dikemaskan lagi. dia punya sulam... i loveee!! cantik dan kemas.

ijjah said...

sama gak skynet caw Slk Tinggi.Sy beli mainan Nuna, syian tetiap ari tunggu. tup2 bile call boleh lak die kate driver lupe! hangin satu badan, tros hubby pi pick-up. dah wat complaint bertulis but no respond as expected. kitorg bgtau seller, jgn gune skynet nxt time.

s said...

mmg lembab..tdi skynet bgtau y brg ak da rosak..bangang...da 2mgu kt diorng.bru hri ni gtau brg da rosak...agk2 la...SKYNET penipu....

inche ilham said...

Skynet mmg penipu..pagi kol die ckap da hantar..tnggu pya tngu smpi pkul 5.45pm..kol blik die ckap..opss sori kitorang x masuk area tmpat encik..sok baru anta..uihhh..