Tuesday, April 17, 2007

When a Frustrated Me Ramble - Part II

Kalau tiada yang menjanjikan bulan dan bintang, tidaklah saya menggapai langit tinggi! Just when I thought there's a light waiting at the end of the tunnel, I am left groping in the dark, only to find nothing awaits me, eventually. Tipu.

kalau padi katakan padi
tidak aku tertampi-tampi
kalau jadi katakan jadi
tidak aku ternanti-nanti

Heh!

Anyway.

Saya tidak pernah percayakan 'terapi runcit' or translated as 'retail theraphy'. Mungkin sebab buying power dan disposable income saya tak banyak. Sebagaimana diketahui saya lebih banyak wind-down dan melepaskan tekanan dengan gardening. Sekurang-kurangnya pokok tak menjawab semula - they don't lie, they don't give false hope and won't frustrate you too much.

Lain pula halnya minggu lepas. Therapy saya lebih bertemakan kepada kenderaan. I actually shopped for a car! Kebetulannya bulan lepas adalah bulan terakhir installment personal loan dengan Koperasi so I am free off some hundreds. Dengan harapan increment 2007 will make up the perfect number (if not more! - tamak -) to cover monthly installment for the car without affecting my current budget. Anyway, Savvy is officially out of the list already. It'll hurt my provision for other things. Priced at about RM45k, more or less the same with the much-more-better-looking MyVi, tak mampu! Since harga lebih-kurang sama, MyVi pun automatik terkeluar dari senarai. Yang tinggal are Kelisa and Kancil. I am so tempted to buy a Kelisa. They'll stop the production btw. And new Kancil will be launced tak lama lagi. So, we postponed the purchase until it is launched. The salesman said, maybe harga would not be more than RM40k. Ngam-ngam lah ngan beg duit makcik nih.

Itu cerita kenderaan 4 tayar (kalau tak kira spare tyre lah kan). Saya pun melilau-lilau window-shopped for kenderaan 2 tayar, in specific -> exercise bike. Maksud saya basikal. Bukanlah yang bergerak kalau dikayuh. Basikal statik untuk bersenam. Kalau yang bergerak tu susah pulak. Budak-budak mesti nak ikut punya. Silap-silap, balik jalan kaki sambil pikul basikal dan dukung anak pulak nanti. Nak berjogging kontigennya panjang. Nanti kena bawak botol air lah, makanan lah. Sudahnya jadi mini picnic. Banyak alasan kan. Memetik kata seorang doktor, we always find excuses not to exercise but not the other way around. Makanya saya dah bertemu dengan basikal idaman. More like a strider actually. Pakcik salesman suruh saya try dulu to see if I'm comfortable or not. I jumped to his invitation and started cycling. Backwards heh heh! Lepas tunjuk ajar barulah forward. Berpeluh jugak ketiak yek. Nevertheless I haven't really make the purchase yet. Tak boleh concerntrate. The kids were torturing a gym ball while I was on the strider. InsyaAllah akan ku beli juga nanti.

Mahalnya harga frustration saya kali ini kan.

Dah bukan rezeki saya mendapat bulan dan bintang yang dijanjikan. Tapi mungkin rezeki saya nak berkereta sendiri tak lama lagi. Mungkin rezeki saya nak ada basikal bersenam dirumah. Tuhan Maha Adil.

That's not all. Tebby will be flying off to Manila next week for a meeting. Who knows, if things turn out worse, I may be flying off with him as well... kalau ada rezeki...

No comments: