Tuesday, April 14, 2009

Selamat Hari Jadi Sayang


Hari ni birthday En Tebby ke-35. Mulanya saya plan macam2.. nak surprise dinner lah, nak hantar bouquet lah. Tapi,.. walaupun saya isterinya, ada kalanya nak dapat 'date' dia pun, saya kena tengok kalendernya taww..

Saya fikir-fikir nak hadiahkan HTC. Tapi harganya menggegar beg duitku. Bayangkan kalau saya keluarkan RM3k untuk sesuatu yang akan obsolete tak lama kemudian. Kan lebih baik saya gunakan beli something long-lasting. Jam ke. Tissot, yes I love Tissot. Tapi untuk investment sebesar itu, baiklah saya bawa sekali orangnya. Kotnya dia tak kenan dengan pelaburan saya itu kan.

Jumaat lepas, walaupun baru 10hb, saya heret dia ke Midvalley untuk scout around dan have a birthday dinner sekali. Nevertheless, Tony Roma was packed with people and En Tebby tak nampak anything he liked. So, it was a Manhattan Fish Market dinner with no present.

Semalam, sekali lagi kami ke Midvalley. He picked a G-Shock Casio. Sesuailah untuk field tripnya. Setelah berbelas tahun bekerja, baru ni lah En Tebby merasa keindahannya menjadi engineer.

Ya, jam itu tidaklah berharga RM3k.
(psttt.. he's buying a birthday present for himself as well...)

Birthday dinnernya pula ialah 2 burger yang besar dan hebat dari Carl's Junior. Nak gigit pun tak muat mulut.

Makanya, inilah ucapan dari si isteri...

Yang, Selamat Hari Jadi ke-35. Semoga hari-hari mendatang akan sentiasa membawa kebahagiaan dan mendapat keberkatan. I doakan you diberi kesihatan dan kejayaan dalam hidup.

I nak tambah jua, (walaupun sepatutnya ucapan ini digunakan untuk platform lain iaitu ulang tahun perkahwinan kita)
Semoga rumahtangga kita sentiasa bahagia dan diberkati.


9 comments:

ct said...

wahhh... 2 days after my hub's besday...:)
ari tu pun i almost give up tak tau nak beli ape.. as if semue menda die dah ada, at last beli sandal tuk ganti yg lama yg sudah lusuh...
btw, i also love tissot... masa pregnant for my 2nd ari tuh, ngidam nak beli tissot baru..hehheh.. layan je la..:)
nak beli TH or OM*GA, tak telalu la pulak.. :p

ummi said...

ct ~ after almost 9 years, dah sampai ke tahap kena tanya dia nak apa. dah taktau nak kasi apa dah. tu lah.. tp tissot takde yang ganas2 macam g-shock tu.

oren said...

kak,

tissot tu, jenama jam kah??

sunnguh tak tahu nih..kalo jam, saya selalu berkenan kat swatch..tapi nampak cam budak2 ja..tak sesuai mak budak keja opis nak pakai..hihihi..

ummi said...

oren ~ sungguh tissot itu jenama jam. tapi sayang hak ku beli dulu cerminnya calar. dulu en tebby bg jam AD, besinya tungsten cerminnya jenis tak calar. tungsten tu pun mmg tak calar. dah pakai lama pun masih nampak baru. a good buy lah that one.

sikulat said...

akak, apekah hadiah yg dibeli utk dirinye sendiri ?

ummi said...

sikulat ~ tunggguuuuuuuu!!!!

ummi said...

sikulat ~ tunggguuuuuuuu!!!!

Ajzie said...

Happy b'day buat cik hubby ummi...
Lama tak kemari.. Baby dah besar daa.. hihi

ummi said...

ajzie ~ dah toddler... bukan baby lagi dah. dah berjalan dah cik mat tu