Friday, March 09, 2007

APSH072007 - Iman's Routine Check Up

phew.. lama juga saya tak update. busy busy busy. di ofis bertimbun-timbun kerja. almaklumlah awal tahun ni nak diberikan performance indicator. bukan boleh buat sesuka hati, ni target orang woo. nevertheless saya rasa memang akan ada grievances and such nanti. janji saya buat sebaik mungkin.

tambah susah nak membelog sebab laptop went kaput. browser jadi mereng. 2 kali sikulat tolong cuba buangkan benda-asing yang amat degil tu. kedegilannya memang melampau sebab sudahnya laptop kena format balik. oh ya sikulat, kalau anda tertanya-tanya kenapa saya membelanja anda semua di Secret Recipe a few days back, itu tanda terima kasih saya. Zarid dan Rahmah pun saya ajak samalahh. kita kan sekeluarga!

back to the tittle. pagi tadi saya ambik cuti. separuh hari. bawak Iman untuk check-up dia. he's getting better after kami mula guna aerochamber tu. takdelah nak kata 100% sihat tapi sekurang-kurangnya hingus dan batuk semakin berjarak. tidaklah memannnjaaaannnggggg tak sihat. and alhamdulillah, he needs not go for follow-up anymore. kalau perlu saja kami akan datang. saya bersyukur sesangat. dia pulak sekarang tak berapa berselera makan. susu macam biasa lahh... kalau seminggu tak 2kg susu, tak sah. beberapa minggu lepas saya dan suami ada sikit excited. for a week dia tak bangun malam untuk menyusu. legalah saya time tu. dia dah 28bulan, sepatutnya dah berhenti bangun malam 16 bulan yang lepas! itu ikut ideal situation lah kan.

kakak pulak semakin petah berbahasa inggeris. satu hari tu saya terkejut dia kata 'that is ridiculous'. i can speak to her in english and she understands. cuma bila dia nak membalas balik tu ada tergagap-gagap sikit. lepas ke APSH tadi singgah di Atfal. Nak membayar yuran + bertanya perkembangan. kalau tahun lepas kakak ni top 10, tahun ni dia dah masuk kelas kedua. not a very good development. walaupun kalau boleh saya nak dia sentiasa 'ngetop', saya harus terima hakikat itu. the consolation is that, teacher dia kata dia bukan tak cerdik tapi sebab dia banyak tak hadir tahun lepas maka dia tertinggal. dan dia suka berangan dalam kelas. saya akui kalau hari-hari bekerja, masa untuk saya luangkan dengan anak-anak agak terhad. baru-baru ni saya ada beli BrainQuest. setiap hari saya cuba 5-10 soalan dengan kakak. very basic like 'up & down', 'in & out' and such. setakat ni dah 50 soalan dah habis.

rasanya itu saja update saya kali ni. bila next time nak membelog pun taktau. minggu depan cuti sekolah tapi saya kena buat preparation untuk operation meeting dan distribution of KPI kepada setiap state. the other week pulak saya akan ke JB. oh ya, suami saya akan berconvo di Skudai. kira convo cum bercuti sekali lah.

okaylah, duty callss

3 comments:

Anonymous said...

heh.. masa pegi secret recipe tuh; saya dah agak dah , mesti kes format pc nih. Heh.. tq TQ.. Sbb tuh saya tak tanya pun kenapa belanje.. ?! hehehehe.. tunggula kalau ada rezeki lebih, saya pun nak gak belanja jugak.. insya Allah.. insya Allah. .

aida said...

alhamdulillah, imaan should be ok.. no follow up anymore... :)

as for kakak, no high expectations, cuma berharap dia akan jadi insan yang berguna.. kan?

ummi said...

sikulat ~ *ehem*. maps dah kuar, kena belanja akak kot?

aida ~ see my comments in my recent post