Thursday, October 15, 2009

Kain Batik oh Kain Batik

Scene 1 - suatu hari pada minggu lepas
Saya hadir rumah terbuka P*S Malaysia di Concorde.
Diberi kain batik as favors.
Terima kasih.
Balik jamuan, bos bertanya.
Kain batik dipakaikah?
Gelak. Gelak.
Pakai masa dalam pantang je bos.
Pakailah... cantik.
Manis aje.
Saya suka isteri saya pakai kain batik.
Quotenya: Abang suka sayang pakai kain batik. Manis isteri abang.
(aooooowwwwww.... suwitnya kan)
Kain batik saya letak atas meja, buat hiasan.
Cantik bergulung. Siap bereben.

Scene 2 - lantas semalam...
Yang, bos I kan.. *ulang cerita di atas*
You?
Suka. Sambil senyum.

Hari ni
Bawak kain batik token balik rumah!

7 comments:

Asu Bahiyah said...

kalau berkemban dgn kain batik diorg suka tak?? hehehe

ummi said...

asu ~ hemm.... kemban2 ni jd cerita lain pulak nanti he he

Ummu Auni Afif said...

hehehe
kalau akak tak pakai, bagi je la saya :P

ummi said...

aini ~ yang dah pakai masa pantang adalah :P

myza said...

kain batik yg saya dapat tu, dah selamat diberi pada bibik ku..die sgt suke hati..esoknye terus dipakai..saya..mmg jd pakaian dlm pantang je le jawabnye..
aini..klu hang nak..nnt aku bg..aku rase mcm ade je lg kain batik x berpakai ni..

ummi said...

zarid ~ dah siap jahit ke? biasanya kain batik tak berjahit lagi.

Ummu Auni Afif said...

zarid,. boleh je. aku memang pakai kain batik ni.